Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Maria - 16 oktober 2009 12:45

Jag vill så gärna nå upp mitt mål, jag vill vara stark nog att verkligen utföra min största dröm, MEN det är så svårt när jag känner mig så svag, just nu gör jag verkligen det. Jag går ju till en deitist och har träningskort men ändå kan jag vräka i mig hel fel saker, jag förstår inte vad jag håller på med? de är inte bra för min kropp, hälsa eller ekonomi men ändå blir man så blind?! Jag måste verkligen försöka ta tag i detta, verkligen försöka. Och med viljan går nästan allt och jag har en vilja men den är inte stark nog men jag lovar, jag ska göra mitt bästa för att själv må bra. Allt kommer bli så positift och visst, man ska inte förbjuda sig för något, men jag ska iaf dra in på de, äta gotta med måtta. Jag vet ju att jag kan, jag har ju lyckats förut så varför skulle jag ha svårt med de nu? Men när man mår dåligt tar man till de som en tröst och just nu är inte allting på topp, ni kanske inte märker det men jag gör de och jag vill må bättre än vad jag gör, allting är inte en dans på rosor och alla har vi dåliga dagar men när ska man ta tag i det på rikigt och utföra de, jag måste göra de.

Fan.... de är så mycket mer...................................... :'(

Av Maria - 16 oktober 2009 10:26

Alltså.. Jag vet inte om jag ska ta sprutan för svininfluensan eller inte, de talar både för och emot. Jag skulle kunna ta den, men jag är rädd för alla bivärkningar. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra, för de är från åtta på morgonen idag tills åtta ikväll, och riskgrupperna, de är ju dom som har förtur men när min mammas arbetskamrat var där igår var de knappt en kotte där och hon tillhör inte riskgruppen för hon städar bara på hagalid, men hon fick förtur ändå eftersom de inte var så mycket folk där, så ja de finns väl en chans att de är få folk där idag med och vi ungdommar skulle också räknas som riskgrupper, men de har jag aldrig hört innan så ja, jag har ju till fyra på mig idag och bestämma för då kommer mamma hem och hon ska gå och ta den, jag är tveksam, ena delen av mig vill ta den men andra inte, så hur ska jag göra? man lyssnar på folk som säger de ena och de andra, vem ska man lyssna på, vad ska man göra egentligen? man blir så förvirrad av allting som sägs, jag vet fan ingenting nu alltså, de snurrar bara i skallen på mig. Jag är ju van att ta strupor så de är inte smärtan på de viset eller att jag tror att de ska göra ont, de enda som skrämmer mig är smärtan efteråt, bivärkningar och ja, allting det som är efteråt. Men aja, vi får se vad jag beslutar mig för, måste täääänka en massa innan. Och om ett litet tag kommer Tanja hit, då blir de kanske lite smarrit käk och en tripp till ica för att inhandla de gotta som ska serveras på vardagsrumsbordet ikväll framför idol, de ska bli så skoj att se MJ temat, för de är ju en del bra låtar som ska sjungas ikväll, de gillas!


Ovido - Quiz & Flashcards