Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 31 januari 2010 11:53

Ja, nio år kvar till trettio, det kan gå snabbt de, tyckte nyss att jag fyllde tjugo? men fick iaf i fredags av Robert och Tanja frisör scahmpoo och balsam, bobbys, vart super glad! Har ännu inte prövat det men de lär ju vara kanon bra, de lukar mumma. Sen ska jag få åka med mamma till birsta och välja ut ngt. Och av Thom fick jag ett super gulligt skämma bort kort där de var en massa saker som var i kryssat, de kommer bli dyrt för han, hähä! Sen får jag öppna de andra ikväll.. Och vid tre tiden kommer några kära vänner till mig : ) och i veckan ska jag be några till komma och fika lite. Men nu blir de att fixa sig och äta frukost innan jag ska ner i tvättis och sen upp igen..
Pusss

Av Maria - 29 januari 2010 08:41

Nu är man vaken när man skulle kunna ha sov morgon men jag ska snart bege mig ner till parkeringen där Julia snart kommer att stå och vänta på mig, sen ska vi åka till Härnösand, bättre att åka för tidigt än lite senare, för de kan ju vara massa kaos i trafiken även fast de inte snöar idag, så att vara ute i god tid är de bästa! Sen känner jag mig inte alls så trött som jag trodde jag skulle kunna vara, men de kanske kommer senare? aja, denna kväll kommer säkerligen bli toppen! Och imorgon kommer pappsen och Joakim och firar mig, jag fyller år på söndag men alla kan inte komma samma dag, sen på söndag kommer också några och fikar hos mig sen får jag ta några till veckan, de är så litet här så alla kan inte komma på samma dag tyvärr :/ men att fylla 21 är väl ingen höjdare, 9 år närmare 30, jävlar! Men som sagt ingen ålder att se framemot, de ska bara vara trevligt att nära och kära kommer till mig :) men nu har jag inte tid att skriva mer.. ha en bra helg alla bloggläsare!
Kram

Av Maria - 28 januari 2010 17:47

I morse skulle Thom åka iväg till skolan men att skotta i detta väder tidigt på morgonen var ingen höjdare, han var lite lat men men jag klagade inte på att han sov över, det var bara så mysigt att han la sig under täcket tillsammans med mig igen =) sen sov vi till elva, vi gjorde oss klar och gick till kina för att ära bufé, jag är ju lite rik nu för tillfälligt så jag bjöd honom, de är bara mer än rätt eftersom han är så snäll emot mig och ställer upp. Sen gick vi hem och efter en timme så åkte han hem, då gick jag och Lilly ut med hennes farbrors hund sen lämnade vi han och gick ut med hennes hund och vi var ute rätt länge, kallt var de men fick en liten nypa luft och en prommis så de var ju huvudsaken! Sen gick jag hem och diskade åt mammsen, sen har jag städat rummet från grunden så nu är de fint, för imorgon får man finbesök, Tanja och Robert kommer för att umgås med mig och Thom, först ska vi äta gott sen ska vi åka iväg och bowla på kvällen, de ska bli väldans mysigt =) äntligen så kommer dom, saknar min vän Tanja <3
Men innan de ska jag följa med Julia till Härnta för att göra lite ärenden, sen blir de dollar och en sväng på stan, sen ska jag invänta Thom och därefter Tanja och robert, så har fullt upp imorgon med andra ord, ingen sovmorgon får man heller, men jag hinner sova i helgen! Och ikväll blir de att se robinsson, de ska bli nice, bara kura ner sig i täcket, i en renbäddad säng, nyduschad och ja, de ska bli mys men då är de något som fattas? Thom =( men vi ses ju imorgon. Nu ska jag ta mig något litet att äta sen ska jag laga ihop lite varm choklad och bara vänta tills klockan ska bli halv åtta, då blir de halv åtta hos mig sen robinsson =) Så ja, puss påer!

Av Maria - 27 januari 2010 21:51

Tog en timmes för tidig buss idag till skolan, det var skit drygt och det fanns ingen man kunde prata med, alla pratar bara en massa olika språk och jag har mina meingar om de, inte rasistiska men skit samma! Är döless nu, orkar inte gå in på detaljer..
Har 4 månader med Thom idag iaf <3 underbart!

Av Maria - 26 januari 2010 20:57

Första dagen avklarat! Det var ett jävla kacklande på den klassen, ska man kalla de hönsgård eller ett so fullt med apor som hockar? de var tre svenskar med mig, Petra och en annan kvinna, men inte för att låsa rasistisk, men ni kanske kan tänka er själva med ett fullt klassrum med många olika sptåk som låter som ja, jag vet inte vad men som att man pratar i ord som egentligen inte har någon betydelse? de lät iaf inte okej och de överröstade varandra, jag kan liksom inte koppla bort de som Petra kan, lyckoosten kan ju de, men är glad att vi går i samma klass, hon är väldigt hjälpsam och vill hjälpa mig, hon är guld värd så om du läser detta så ska du ta åt dig :) jag berättade iaf om mina svårigheter, så skulle skriva ett brev om mig med ett inehåll som mina intressen osv, sen skriva lite om en resa jag skulle vilja göra, som skulle innehålla 100 år, lyckades lite men de var några ord för mycket, men de borde inte vara så noga, jag har iaf skrivit nu så pennan har arbetat, så ska lämna in det imorgon så får jag se vad hon säger, för det jag gick från början är samma sak som på folkhögskolan, och den boken har jag redan gjort, den är liksom svårt för mig, allt med engelska är svårt för mig, om jag inte missuppfattade henne med den boken, men ska ta ett snack med henne imorgon och visa henne skivan, sen måste jag få göra ut över mina förutsättingar så jag kan fixa detta! Men att nationella fanns med känns surt. Men innan de ska jag läsa en bok, så hoppas att den är läskunning för lilla mig, men ska inte ta ut ngt i förskott, ska som sagt prata med läraren imorgon så får vi se hur jag ska jobba i fortsättingen! Och sen ska jag se om jag får sitta för mig själv för djurparken är inget för mig, ingen konsentrationsförmåga alls, men allt återstår imorgon som sagt, så ja det blir nog bra, de är bara att bita i de sura äpplet och göra så gott man kan, för man kan inte göra mer än sitt eget bästa :)

Av Maria - 25 januari 2010 19:08

Ibland blir jag så otroligt less, facebook hakar upp sig och felar sig flera ggr om, om man inte kan skirva kommentarer så kan man inte se bilder om de inte är de så är de ngt annat, de är oftast ngt fel och jag stör mig på de allt mer och mer och jag tror inte att jag är ensam om den saken! Det står att de uppstod fel och att man ska försöka igen senare, gör man de så blir de ändå samma sak, stänger man ner webbsidan och klickar upp den igen, loggar in och ut blir de ändå ingen ändrig? och när de hänt flera ggr om så funderar man på att skippa skiten, för ingenting fungerar ändå, för vissa gör de men inte för andra, de är så olika och ja, död åt facebook för tillfällitgt! Ska prova nu igen och se om de fungerar annars lägger jag ner skiten och lägger mig och glor på tvn. USCH!

Av Maria - 25 januari 2010 13:42

På torsdag blir de att prata med en studievägledare för att få svar på saker och ting som har med kockutbildningen att göra. På sambandet trodde dom att man kunde låna lite studielån bara och ha studiemedel på sidan om, för man måste ju få låna bara lite med tycker jag? för sju tusen behöver jag verkligen inte eftersom jag fortfarande bor hemma, de är ju på elva månader så de är inte dax att flytta ännu. Sedan trodde hon på sambandet att efter tre år efter man kommit ut på ett arbete så kan man betala igen, men om jag nu inte skulle få ett jobb, vad händer då? ska iaf sätta mig ner och skriva ner kostnader jag tror jag kan behöva, vad som kostar osv. Så jag hoppas på de bästa för plugga de ska jag =) och imorgon är de första dagen på engelska lektionen, är nervös men de ska nog gå bra hoppas jag! Så ja, nu ska jag fixa lite käk...... pysss

Av Maria - 25 januari 2010 11:47

I fredags kom Thom och hämtade upp mig i Birsta, gick där själv och tror de eller ej så sög de rakt igenom! Hittade iaf ett par söta öghängen som jag köpte, sen hade jag ingen större lust att angagera mig i något annat, fanns ingen lust att ens kolla på något själv. Och när vi kom hem jag och Thom så gav han mig ett packet som jag fick i förskott, där i låg ett pimpelspö, hur gulligt som helst av honom, jag har ett eget nu och de känns riktigt roligt =) vi hade bestämt oss för att ha en helg för oss själva och de var super trevligt, vi hade de så mysigt! På fredag kväll kollade vi på lets dance och åt lite onyttigheter, sen började de klia på hela mig, det är något jag reagerade på, men vad vet jag inte än? vet att jag kan reagera på nötter, om jag är allergisk emot de så blir de inte alls roligt, ska ringa vårdcentralen denna vecka och se om jag kan få göra ett alergifest sen ringa ögonläkarn om mina irriternade ögon. Men nu till lördagen, vi åkte här ifrån vid tio tiden hem till Thom för att koka upp lite varm choklad och lite fika vi skulle ha med oss, sen tog vi bilen till ett ställe och därefter gick vi ut på halvet och satt oss ner och pimplade, jag fick bara fjuttiga fiskar, inte alls stora men däremot fick Thom lite större men så bra fiske var de inte tyvärr och de blåste en del så vi var inte ute mer än två timmar, så vi åkte hem och satt oss i ett varmt skumbad och myste på med lite levande ljus! Sen tog vi bara de lungt, till middag fick vi älgkött och kroketter, de var rikigt mumma! Sedan såg vi bara på robinsson och myste till de och gick och la oss, sen gick vi ut på en promenad i Juliskär, och jag blev som helt besatt av alla fina hus, de är miljonvillor på hög nivå, ååh så fina hus de finns! Sedan gick vi hem och la oss i sängen och dagen efter åkte vi skoter, jag som är så ovan fick ont i tummen men de hindrade inte mig till att inte köra, jag körde en heldel, i skog och på sjön/havet, jag kunde de dära jag, har aldrig tidigare kört inne i skogen men de var rikigt roligt och spännande, och inga lårkakor denna gång, hahaha.. Körde så bra, är rikigt stolt över mig själv :) så ja, de var super roligt att ha fått så myckeer roligt gjort under en helg, de känns verkligen toppen! Och nästa helg är redan planerad, då blir de att bowla med Tanja och Robert, de ser jag fram emot :)
have a nice day!

Ovido - Quiz & Flashcards