Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Maria - 6 maj 2010 13:09

Idag var det en kort arbetsdag. Gick runt elva för att gå till mässan som arbetsförmedligen kallade mig till. Där gick jag runt och fick bra kontakt med olika företag. Jag valde dom som inriktade sig mest på unga, så jag har skaffat mig en coach. Sen har jag en planding av olika slag av företag och arbeten. Jag har många plan B känns de som, eller ska man kalla de a b c? ;p de känns iaf riktigt bra, och även om jag kommer in på utbildningen så kommer jag ändå kunna ha tillgång till coacherna osv, när jag har tid. Och samma sak med projektet. Träffade en lärare fårn kockutbildningen med, och han sa att man har förtur om man inte har fullständiga gymnasiebetyg, vilket stämmer in på mig. Men förra året var de många som sökte och dörför var de svårt att komma in, men jag hoppas på de bästa, och att man kan plugga genom projektet. Men allt löser sig med tiden, jag blir så ivig bara när allt kommer på samma gång, de finns så mycket möjligheter nu, de känns verkligen toppen. Allt kan ju leda till jobb.. Egentligen hatar jag att plugga men om de är något jag brinner för så kommer de nog bara att gå på rullande band. Och dessutom får man hjälp på utbildningen, med de mesta som engelska osv, om de är de man vill. Jag är glad att jag gick på den här mässan, för nu har jag ännu en klarare bild av de hela. Jag valde att gå hem efter de, måste kolla betyg osv, och de tar ju sin lilla tid att gå tillbaka dit med, PLUS att byta om osv, kanske var fel av mig, men aja nu är de gjort. Har ändå min sista dag imorgon, känns skönt samtidigt som tråkigt, men de kanske blir mer praktik där framöver med tanke på utbildningen.
Men nu ska jag slänga i mig lite käk, har bara ätir frukost i morse.
Sen kommer Julia till mig, undra vad vi ska hitta på?
Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards