Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Maria - 21 januari 2010 16:49

Idag hade jag besök av Cathrine och jag berättade om att jag ville gå kockutbildningen på konvux och hon visade mig vilka ämnen man ska läsa osv, det jag ser låter ju hur kanon som helst, jag vill verkligen detta känner jag. Det är bara småsaker jag ska kolla upp, sen ska jag nog bestämma mig för att testa gå den utbildningen, för jag förlorar ingenting på att ge det ett försök! Jag känner mig jätte glad att jag fick se vad som man skulle läsa och sådära, jag känner mig så motiverad och de finns jobb inom de (Y) ska sattsa fullt ut på min dröm, för gör jag inget så kommer de inte ske automatiskt! Så det är lätt värt de. Men min pärla i läppen, undra bara om jag får ha kvar den? den lilla skadar ju inte men hygien är ju hygien.. Men kan ju ta ut den under jobb, detta kommer bli nice :)
hejpa

Av Maria - 21 januari 2010 13:28

I morse när Thom åkte iväg på skolan så låg jag kvar i sängen och somnade om, då börjar jag drömma en massa knasiga saker. Jag hade köpt en orm, jag som har förbi för ormar liksom? men iaf så har jag den i en platspåse och rädd som jag även är i drömmen så vågar jag iaf hålla i den, men slår fram delen på ormen i golvet av min rädla, jag ber mamma hjälpa mig men får ingen respons av henne eftersom hon är lika rädd. Jag köpte inget jag kunde lägga ormen i, ingenting bara en cooppåse. Lägger ner den på giolvet och ringer Lilly och hör efter med henne om hon vill ha den, men hennes svar blir: "Nej, tyvärr.. Då kan jag inte gå ut och gå med Liston". Även fast hon hade ett ställe för honom som hon tidigare haft till sina förra ormar, men de gick ikke! Så jag hörde efter med henne om Elin Edeholt skulle kunna ta den, hon skulle få den gratis för jag hade själv köpt den för 250kr, men hon sa att "Nej, hon vill inte ha fler ormar" Så vad skulle jag göra? var på något helt annat ställe, där jag bodde i drömmen så jag bestämde mig för att ringa min bror och höra efter om han kunde göra mig en tjänst, att släppa ut ormen i naturen för jag klarade inte av detta längre. Så han tog på sig de ansvaret så han tog ormen ut i spöregnet som precis hade fakllit ner ifrån himlen, och just i de ögonblicket blev ormen förvandlad till en groda och då sa grodan till Adreas och mig: "IGEN?" alltså menade han på när vi skulle ses igen, jag och brorsan fick en cock och gick in i trappen igen och grät i kör, de var så jobbigt för honom att göra de ansvaret som han tog på sig, så jag grät med honom, kände att de var mitt fel men så såg inte han på saken, bara av att göra de kände han sig elak. Men in på sibylla där mamma, Elin och Katrine väntade då Elin pekar på sitt ben och sa "Sprutaaa" och där efter berättade hon att barnsprutan tog man ju i benet och alla prosesser och hur dom gjorde, ja.. allt berättade Elin, jag och alla de andra tappade haken, sen vek jag mig i skratt, men de gjorde ingen annan.. sen så vaknade jag, vädligt skum dröm måste jag säga, hugaligen!

Ovido - Quiz & Flashcards