Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Maria - 12 januari 2010 20:48

Sådära, nu var andra promenaden avklarat. Vi gick rätt långt ändå på kort tid, men på vägen hann jag ramla ett par ggr med, på rumpan som alltid så Maria har inte förändras ngt på den frosten, när jag var lite som stor som jag är nu har jag alltid en förmåga att ramla, vilket är roligt med, för jag får mig och andra att skratta lite och det är ju härligt, jag är allas lila clown skulle man kunna säga =) men de var skönt och jag trvis med detta redan, ska ut igen imorgon igen, allt känns TOPPEN!!!

Av Maria - 12 januari 2010 19:08

Jag är så otroligt stolt över mig själv att jag tagit mig itu med att kämpa på och verkligen fixa detta, det låter säkerligen väldigt tjatisgt men skriver mest för mig själv och min egen skull. Jag trippade mot lidl och köpte tuggummin men innan jag hittade dom så lång dom vid kassan, pinsamt men inte nog med de sa han att de var kassa fyra och jag såg mig inte för så jag gick till kassa 2 ;p sen sa han "KASSA FYRA" jaha sa jag och skrattade, men jag pratade ju med Tanja hela vägen så var så uppslukad i smatalet, och allt detta tog mig 33 minuter, inte illa de. Och nu ska jag snart ut och gå igen med Lilly och då blir de en bit de med, känner mig såå duktig eller ja, jag är duktig. Detta är ju inte likt mig, men jag ska klara detta till varje pris och stå fast vid allt som jag sagt. Och ska proppa i mig frukt och gröt med, börjar med frukterna sen ökar jag på de med grönsaker och minskar på potionerna håller jag på med redan, äter på mindre tallrikar, jag äter mindre med nu och ja, duktig flicka är vad jag är =) det är så roligt när de går bra för mig och när jag har sån kraft och enrgi, känner mig på topphumör, skiter i om jag är trött eller seg för de ska ändå göras, så är de bara. Ska ut varje dag, de är ingen tvekan, tänker inte tappa ngt! Och när jag ska äta gotta på bara lördagar så är de ännu bättre och äter mindre kolhydrater och inte dricker ngn alkohol  blir allting så mycket bättre och enklare. Måste iväg och simma med, sen springa på bandet i gymmet, bara utöva så mycket jag kan, men inte allt för snabbt, men tids nog så kommer målet för min målvikt och planering jag satt upp och de får ta tid, jag får misslyckas och ha mina dagar, alla har dom dagrna och de är bara att acceptera och gilla läget, för som de är nu gillar jag extremt mycket och med tiden fixar man allt, viljan finns redan och det är nu tiden som far avgöra!
Puss på er smulstonbollar

Av Maria - 12 januari 2010 13:32

Idag var jag på samtal på sambandet och fick så mycket bra sagt, jag hade verkligen mycket på hjärtat och nu efteråt känns de som allt har fallit på sin plats. För imorgon skulle jag börja på konvux, men ringde dom idag och hörde efter med dom vilka dagar i veckan jag skulle läsa engelska och det är på tisdagar och onsdagar mellan 13.00-14.20, vilket är bra, för att han två dagar efter varandra är suverät, då kan jag både gå dit och hem, vilket ska bli super skönt, så skipper jag bussen, bättre att gå både för mig och för sambandets ekonomi, så ser jag de iaf =) och jag är så peddad att gå ut och gå hela tiden, har aldrig känt så innan, men nu vet jag att jag fixar detta och med extra hjälp som jag hoppas att jag får kommer jag fixa det med, då blir det som en presnet för mig och att vikten går nerår blir också som en present för mig plus min motivation till att jag är så oroligt peppad! Och eftersom jag inte ska börja läsa upp engelskan redan imorgon är för att sambandet är i 2 veckor till innan de är en grupp träff i veckan bara plus samtalet så var de ingen idé för mig att börja tidigare som alla andra utan att jag fick chansen att vänta, men de visste dom redan tydligen och det är ju jätte bra att det har fixat det. Så nu är det yttligare en väntan, men ju mer hinner jag peppa mig själv att jag verkligen kommer att fixa allt detta! Och inte nog med de så hör allt som ihop, att läsa och sen avståndet så jag kan öka min kondition och gå ner i vikt, och ändå få rutiner och få detta gjort än att dra på detta, för nu är de dax tycker jag, inte skjuta upp de ännu mer än vad jag redan gjort! Ocj nu blir de att fixa lite luch innan man går ut och gå (Y) ska väl ut med Lilly och om inte så väntar jag tills vi ätit här hemma så jag kan gå ut med mamma, annars går jag själv! Och idaf skulle Tanja hälsa på mig men hon är tyvärr sjuk :/ men de kommer fler ggr som sagt.. Så, så äre :)

Ovido - Quiz & Flashcards