Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Maria - 17 februari 2010 17:07

Äntligen, nu har jag varit på sambandet och skirvit ut cv och personligt brev, en hel hög så nu är de dax att dela ut. Jag har redan skickat iväg ett till sjukhuset på köket som jag skulle, sen till IKEA, alltså där man har hand om mat. Sedan runt sex snåret ska jag iväg till ica där jag ska prata med chefen eftersom han inte var där tidigare idag. Sedan har jag mina aningar vart jag mer ska lämna in och söka till, två står på nästa tur. Jag ska söka en massa jobb och sen om man får fler en ett erbjudande har man ju chansen att välja, vilket är bra! Satt med detta cv och peronliga brevet i 1 och en halv timme, men jag kan ju inte skicka in samma sak till IKEA och sjukhuset som jag ska lämna in på ica, de har ju sina skillnader. Men jag känner mig rikigt nöjd iaf, jag är stolt över mig själv att jag tagit tag i saker! Jag ska lämna in ansökan till kockutbildningen med, ska sätta mig ned efter maten och sedan skicka iväg de med posten samtidigt som jag ska till ica. Har tvättdag idag med, så ska göra de, sen ska jag eventuellt städa undan om orken finns. Gjorde iaf klart mitt häfte idag på engelskan, bara en liten del kvar sen ska jag få arbeta med annat, och också öva inför nationella. Och böckerna, ja.. Det är ju de som allt sitter i, orken finns inte, men jag vet att de måstes göra, så ska verkligen ta tag i det med.
Och Elin kommer tyvärr inte denna helg heller, pengarna finns inte där, så vi ska ses efter den 25e då hon får pengar! Så i helgen ska jag tillbringa med Thom, inget ovanligt men de ska bli underbart som vanligt, sen åsterstår att se vad som står på schemat. Men nu ska jag äta tacos med min kära mamma, sen ska jag göra mina ärenden. Skriver nog inget mer nu innan helgen, eller i helgen..

Trevlig helg på er allesammans!
Kram

Av Maria - 17 februari 2010 12:08

Snart ska jag vandra till busshållplasen för att åka in till skolan, jag fixar nog ut gramatikhäftet idag, de andra har datasalen som de sitter i idag, men jag vill göra klart häftet innan jag ska börja med data uppgifterna! Sedan har jag böckerna att läsa, så jag har de jag gör med andra ord. Men jag vet att jag kommer att fixa detta. Är ovanligt pigg idag, mot för jag var i morse. Jag drömde så knasigt, om en massa spöken, det var inte alls trevligt, hemskt som fan, tack och lov att de bara var en dröm. Men vaknade upp med en Thom breved mig så det kändes tryggt :) men nu har han farit iväg till skolan och ska ha ett möte.
Och under tiden har jag ringt till sjukhuset och pratat med en i köket om sommarjobb, men hon kunde inte säga något nu, skulle skicka in mitt cv och mitt personligabrev så fick hon se sen, jag vet inte om jag har en super chans, men de är bättre att söka än inte alls. Iaf får jag veta det i slutet av april trodde hon. Och de var många som hade sökt och många som får komma tillbaka, och jag som inte har erfarenhet av att ha gått någon utbildning kan de ju vara svårare för mig. Men nu har jag sök de iaf, sen har jag gått in på ica för att kika om de kunde finnas någon plats där, men chefen skulle återkomma ikväll, så ska in dit ikväll och höra efter. Jag hoppas på de bästa! Sen ska jag givetvis söka på fler ställen, är ute lite sent, därför gäller det att vara på hugget och söka som bara den! Men nu hinner jag inte skriva mer, måste in till smabandet igen efter skolan för att fixa till mitt cv lite, för de jag har skrivit passar inte in om jag ska söka på ica inte, haha! Men nu ska jag klä på mig ytterkläderna sen rusa upp till bussen.
Sen ikväll, ja då blir de tvätt och läsa bok, suck!
Men de måste ju göras.. Återkommer om hur ica besöket gick..
Have a nice day!

Ovido - Quiz & Flashcards