Alla inlägg den 10 december 2009

:)

Av Maria - 10 december 2009 17:32

Blev utmanad av Tanja så måste göra detta så jag har de gjort ;p

1. Vad heter du: Maria

2. Ett ord på fyra bokstäver: Mjuk
3. Flicknamn: Mariette

4. Pojknamn: Milton
5. Yrke: Målare

6. Färg: Marinblå
7. Klädesplagg: Mjukisdress
8. Mat: Makaronipudding
9. Sak i badrummet: Matta

10. Plats/stad: Malmö
11. En orsak att vara sen: Missade bussen?
12. Något man skriker: MAMMMMAAA!!
13. Film: Män som hatar kvinnor

14. Något man dricker: Mjölk
15. Band: Metallica
16. Djur: Marsvin

17. Gatunamn: Mellangatan

18. Bil: Mercedes
19. Sång: Mamma mia


Jag utmanar: Emma, Mia, Emelie och alla som vill göra de =)

Av Maria - 10 december 2009 15:05

Idag skulle jag och Petra simmar på sambands tiden men vi skippade de och tog oss en promenad ist och de var hur skönt som helst och de kändes som att de behövdes. Vi gick ner mot vattnet och gick den "gång stigen" eller vad man ska kallade, bort mot kapellet och därefter fortsatt vi gå gånbanan mot fagerviks hållet, upp för en lång backe, mot en raksträcka och mot en annan gångbana och in i skogen och gick en stig som ledde mot sörberge där Petra bor, sedan väntade hennes Andreas där som körde hem mig, de var bussigt så skulle Petra slippa gå tillbaka med mig en bit, är redan dötrött och slut i kroppen, frysen om mina ben bara för jag var så osmart att jag tog på mig leggins ist för mjukisar som skulle vara de smartaste, men jag härdade ut och jag lever ju fortfarande och jag kände att jag måste ut och gå ner, jag mår bra av de och man ska ju göra de som är bra för en och de man mår bra av, man kan som variera mellan gångerna, simma och ut och då, de skulle faktiskt vara nice! Och nu har min ena fot fått lite svagsår men de går att ordna med lite plåster, sen ska jag nog ställa mig i duschen och ta en varm dusch eller fixa ett bad, vad vet jag inte ännu men värme vill jag ha iaf.. Ikväll kommer Thom och gör mig sällskap tills på lördag förmiddag då jag senare ska hitta på ngt med Jullangullan, så helgen är planerad iaf, som alltid annars! Men de ska bli mys, vill ha en hemma kväll nu med Thom, en film med bara mys och imorgon när de är Idol final ska vi ha en massa gotta framför tvn och bara njuta..
Men så har min dag sett ut iaf och jag är helnöjd med att jag tog mig tid och gick en lång promenad, för mig är de långt iaf sen får alla andra tycka vad dom vill :)

Ovido - Quiz & Flashcards