Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Jag blir seriöst galen!

Av Maria - 3 november 2009 19:55

Överallt läser man att "kvinna blev med barn tros p-piller" och blabla.. Men idag på aftonbladet läste jag att en kvinna som var trebarns mamma blev gravid trots att hon åt p-piller, cerazette precis som jag gör och jag vet ju att de inte är samma sak som vanliga pillerna man stoppar i sig, men denna kvinna hade inte glömt en enda gång och hon hade ätit dom i 1,5 år och lilla jag bytte till dom för snart två månader sedan och eftersom man inte får ngn mens oftast ska man gå orolig och tro varje månad att man är gravid eftersom dom pillerna inte är lika säkra som ett vanligt piller, jag blir seriöst helt galen och förkrossad när man läser ngt sådant, de är inte alls kul. Jag är döoroligt hela tiden typ, men när sånt där kommer upp öker de mina stresshormoner och de drabbar mig ännu mer, jag hatar verkligen att känna så som jag känner! Och enligt hennes test visade det ett streck som i vanliga fall brukar betyda att man inte är gravid, men för henne var de ett tecken på att hon var gravid, uiaf som jag uppfattade de, och tester man gjort visar ju att man inte är de med ett streck, men de kanske är olika från test till test, men tycker de vore lite knas med tanke på att gravtest som gravtest? de borde liskom visa lika för alla? och man måste väl kolla sig varje månad nu med tanke på att vissa blir gravida även om de äter piller, de är självklart från person till person, men de kan faktiskt hända och visst att de finns en risk med allt och att inte ngt medel är 100% men ändå känns de som att de vanliga pillerna man äter är ännu säkrare än cerazette och de kan nog stämma, eftersom dom inte har samma sak i sig, men ändå jag hatar mina onda tankar, och när de skrivs ut gör de inte saken mycket lättare :S man blir som galen och helt förtvivlad. Men jag kan tyvärr inte äta ngt annat piller och de är så sjukt störande :( men vad gör man? ingenting.. Jo, att man kan kolla sig emellan åt, för ngn abort skulle jag aldrig klara av!
Så ja, allt visar sig med tiden..

hejpa

 
 
Ingen bild

Petra

6 november 2009 11:52

Spiral, spiral, spiral ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 juni 2010 12:43

Jag måste säga de att jag har sovit så dåligt i natt, vaknat och somnat om ett par gånger. Drömt en massa konstigt och ja mardrömmar skulle jag vilja kalla de. Ska inte gå in på vad jag drömde, de skulle ta eveigheter. Och visst drömmer jag knasiga d...

Av Maria - 29 juni 2010 11:53

Jag blir seriöst galen.. Jag sitter som fast i denna sketna håla, Timrå! Att ha f-kassan och soc tillsammans är ingen bra kommunikation.. Det segar och tar sån tid. Jag behöver pengar och det är nu! Och de är fin väder men alla har som flyttat från T...

...

Av Maria - 29 juni 2010 01:02

Känner att jag behöver skriva av mig lite..   Jag vill skaffa en ny blogg för att få till de snyggare osv, men då när jag och Tanja satt och diskuterade om de så tänkte jag efter på vad hon sa, att allt kommer ju försvinna? menh jag tänker ha kva...

Av Maria - 28 juni 2010 21:35

Och så var midsommar helgen över.. Ny dag med nya tag! Och denna vecka ska jag njuta rikigt ordentligt för nästa vecka är de allvar och då ska jag börja jobba, i en månad och kanske ytterligare två veckor till, jag hoppas på de iaf!   Helgen har ...

Av Maria - 24 juni 2010 13:45

Jag vaknade runt kvart i elva kanske, klädde på mig för att springa upp på ica och handla lite ägg.. Jag fick tag i en hjärtformad sockerkasform igår på lagerhouse, bra pris och allt så jag köpte den... Tänkte överraska min prins med en sockerkak...

Ovido - Quiz & Flashcards