Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Peppad

Av Maria - 30 mars 2010 21:32

Idag har jag ställt mig inför ett tuff utmaning!
Eftersom det inte gått så bra för mig tidigare när jag varit hos min dietist så känner jag nu att det är dax att ta tag i min målvikt och kämpa fullt ut. Jag går inte ner i vikt utav att sitta på en stol framför datorn och tycka synd om mig själv. För har jag fixat detta innan så kommer jag att fixa detta nu. Jag har ju viljan men den är inte lika stark som innan, men nu ska jag skippa alla bortförklaringar och ge järnet. Och visst, jag har sagt så här innan på ett ungefär men jag måste bevisa för mig själv först och främst att jag kan fixa detta, jag vet att jag lyckats innan så vad finns de för hinder? ingenting. Utan de är jag som är boven i de hela, de är jag som kommer med en massa bortförklaringar hit och dit. Men jag har satt upp små mål nu som jag hade tänkt skriva ner. Jag ska också göra ett mat och träning schema, ställa klockan och äta på fasta tider, äta mer frukt och framförallt äta sex gånger om dagen, inte hoppa över något mål och definitivt inte frukosten. Jag har köpt nyttigt bröd nu och mat med nyckehålet. Och imorgon börjar jag ett men ska kliva upp runt åtta bara för att äta frukost. Detta kommer göra ont, men jag vet att jag kommer fixa detta, jag vet det =) Och sakta men säkert nå min målvikt, sattsar på tio kilo till att börja med. Har gått ner 7kg innan. Och träningen ska planeras, ska göra sittupps och hela packetet, och ut och jogga med min lovely. Han kommer stötta mig i det här, det känns verkligen hur great som helst. Och de där med gosaker ska jag inte hoppa över helt, men helt klart halvera mängden, och bara äta på lördagar, inga fredagar eller söndagar, same shit med cola! Tror ni att jag lyckas? de tror jag, jag både hoppas och vet det. Låt min vilja bara finnas i mitt minne, lova!
Och imorgon är de skola, beroende på väder så går jag dit och hem om de är finväder, men hem ska jag gå iaf (:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 juni 2010 12:43

Jag måste säga de att jag har sovit så dåligt i natt, vaknat och somnat om ett par gånger. Drömt en massa konstigt och ja mardrömmar skulle jag vilja kalla de. Ska inte gå in på vad jag drömde, de skulle ta eveigheter. Och visst drömmer jag knasiga d...

Av Maria - 29 juni 2010 11:53

Jag blir seriöst galen.. Jag sitter som fast i denna sketna håla, Timrå! Att ha f-kassan och soc tillsammans är ingen bra kommunikation.. Det segar och tar sån tid. Jag behöver pengar och det är nu! Och de är fin väder men alla har som flyttat från T...

...

Av Maria - 29 juni 2010 01:02

Känner att jag behöver skriva av mig lite..   Jag vill skaffa en ny blogg för att få till de snyggare osv, men då när jag och Tanja satt och diskuterade om de så tänkte jag efter på vad hon sa, att allt kommer ju försvinna? menh jag tänker ha kva...

Av Maria - 28 juni 2010 21:35

Och så var midsommar helgen över.. Ny dag med nya tag! Och denna vecka ska jag njuta rikigt ordentligt för nästa vecka är de allvar och då ska jag börja jobba, i en månad och kanske ytterligare två veckor till, jag hoppas på de iaf!   Helgen har ...

Av Maria - 24 juni 2010 13:45

Jag vaknade runt kvart i elva kanske, klädde på mig för att springa upp på ica och handla lite ägg.. Jag fick tag i en hjärtformad sockerkasform igår på lagerhouse, bra pris och allt så jag köpte den... Tänkte överraska min prins med en sockerkak...

Ovido - Quiz & Flashcards