Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Surevänt (Y)

Av Maria - 14 augusti 2009 12:12

Jag var nyss på mötet med Sambandet och det gick sureränt, allt låter super bra! Träning för kropp och knopp ingår och det är toppen =D träningskort och allt får jag, simma och gym, kan de bli bättre? Och det är som en "praktik" där man får lära känna sig själv och andra både inåt och utåt vilket är super bra. Det känns verkligen jätte roligt och jag beslutade mig om att börja med detta, det ligger på ett halv år och då ingår de jag tidigare sa, träningskort, lära känna andra och sig själv, olika aktiviteter som bowling osv, plus att de är 3 ggr i veckan man går på Sambandet från 09.00-15.00 och det är bra tider tycker jag! Och jag minns inte om de var 1 eller 2 ggr i veckan de var träning, men de får jag snabbt reda på. Och eftersom jag har mina svårigheter kommer man gå in mer på de och träna på de man vill bli bättre med =) det finns även en kvinna där som man kan vända sig till OM man skulle vilja plugga på konvux för att läsa upp ngt ämne, vilket jag vill, i engelskan eftersom jag inte fick ut ngt av det. Så allt känns skit bra nu måste jag säga, mitt humör är uppe på toppen. Ska på ännu ett möte innan jag startar med detta, alltså den 28 denna månad, sedan en månad efter startar jag och min grupp, och där är det 8-10 personer som umgås! Sen får man söka bidrag via soc, så kommer troligtvis få pengar för detta eftersom de sammarbetar också, så ja livet blev plötsligt mycket bättre. Och att söka jobb kan jag göra ändå, om de är de jag vill, men detta med Sambandet gör att man förbättrar allt med sig själv, för de vill jag som sagt förbättra och då är de ännu lättare att komma ut på arbetsmarknaden, då man tris med sig själv trivs man med andra och ute i livet med allt och arbetet, så lägger arbetssökandet på sidan ett tag tills allt detta med Sambadet och så med mig själv har avslutats. Sa kanske bort mig för jag tror att jag missupfattade en vän att Sambandet finns i Sundsvall, att de är som en "praktik" att man fick välja det eller att vara ute på praktik, de stämde inte helt, eftersom Sambandet bara finns i Timrå, men åt andra sidan så var de som en praktik ändå, som jag uppfattade de, eftersom de ligger på 6 månader och man får en viss ersättning! Så hoppas inte att de tror att jag ljuger, men ska ta upp de med dom den 28:e att jag kan ha missuppfatta de som sagts. Men jag tror att dagen idag kommer kännas bra eftersom de gick så pass bra och att jag ser fram emot detta, lite spänt är det ju, men de är väl bara normalt =p nu sitter jag bara och väntar på att Julia ska ringa mig så vi kan planera hur dagen blir, för vid fem tiden blir det att dra sig mot Selånger, skojskoj (; Men de var väl typ allt!

Men som sagt tror de var 3 ggr i veckan elelr om de var träningen som var 3 ggr i veckan, men kommer tillbaka och skirver eb rag om de =)

Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 juni 2010 12:43

Jag måste säga de att jag har sovit så dåligt i natt, vaknat och somnat om ett par gånger. Drömt en massa konstigt och ja mardrömmar skulle jag vilja kalla de. Ska inte gå in på vad jag drömde, de skulle ta eveigheter. Och visst drömmer jag knasiga d...

Av Maria - 29 juni 2010 11:53

Jag blir seriöst galen.. Jag sitter som fast i denna sketna håla, Timrå! Att ha f-kassan och soc tillsammans är ingen bra kommunikation.. Det segar och tar sån tid. Jag behöver pengar och det är nu! Och de är fin väder men alla har som flyttat från T...

...

Av Maria - 29 juni 2010 01:02

Känner att jag behöver skriva av mig lite..   Jag vill skaffa en ny blogg för att få till de snyggare osv, men då när jag och Tanja satt och diskuterade om de så tänkte jag efter på vad hon sa, att allt kommer ju försvinna? menh jag tänker ha kva...

Av Maria - 28 juni 2010 21:35

Och så var midsommar helgen över.. Ny dag med nya tag! Och denna vecka ska jag njuta rikigt ordentligt för nästa vecka är de allvar och då ska jag börja jobba, i en månad och kanske ytterligare två veckor till, jag hoppas på de iaf!   Helgen har ...

Av Maria - 24 juni 2010 13:45

Jag vaknade runt kvart i elva kanske, klädde på mig för att springa upp på ica och handla lite ägg.. Jag fick tag i en hjärtformad sockerkasform igår på lagerhouse, bra pris och allt så jag köpte den... Tänkte överraska min prins med en sockerkak...

Ovido - Quiz & Flashcards